• מוצרים חדשים ועסקאות שוות!
  • מלאים חוזרים, מוצרים חדשים בהנחות מטורפות ברכישה מוקדמת.
  • מהרו להכנס לעמוד העסקאות - DEALS!!
  • משלוחים בעלויות מוזלות וזמני אספקה מהירים בין 3-7 ימי עסקים!

איך להקים חדר כושר – המדריך המלא להקמת חדרי כושר

הקמת חדרי כושר היא מקצוע לכל דבר ועניין ודורשת ניסיון, היכרות עם גורמי החוק והרישוי, בחירת מקום, בחירת ציוד נכון ומכשור מתאים, בידול, תוכנית עסקית מסודרת ועוד פרטים רבים נוספים המשפיעים על הקמת מכוני כושר.

על מנת לפתוח מכון כושר תצטרכו תכנית עסקית מפורטת המביאה בחשבון את התקציב העומד לרשותכם ואת ההוצאות הנדרשות לצורך הקמה ותפעול של המקום. התוכנית העסקית חייבת להיות מפורטת לפרטי פרטים, והיא חייבת להביא בחשבון את כל ההוצאות הקיימות.

פתיחת חדר כושר – המדריך

להלן מספר שלבי בסיס חשובים בתהליך של פתיחת מכון כושר:

  • בחירת המיקום – בחירת המיקום של מכון הכושר היא שיקול מהותי. המיקום משפיע גם על העלויות אך גם על שוק הלקוחות. לכל אזור סוג האוכלוסייה שלו והרמה הכלכלית של אוכלוסייה זו. עליכם למצוא מקום עם שטח מתאים, גישה נוחה ופתרונות חנייה, שיהיה קרוב לשוק הלקוחות שלכם ולקהל היעד ומתאים מבחינה תקציבית לתוכנית העסקית שלכם.
  • תכנון המקום – לאחר שבחרתם את המקום ואף תוך עדי הבחירה יש כבר להעריך מבחינה תכנונית הן מבחינת השיפוץ והן מבחינת עלויות הציוד העתידי שידרש על מנת להבין את סדר גודל ההשקעה שתדרש מראש, כך באמצעות תכנון חכם ניתן לחסוך עשרות ומאות אלפי שקלים מראש. מומלץ להיעזר באיש מקצועי בתהליך הליווי אשר יכלול תכנון מלא המלווה בתוכנית עסקית מוצקה.
  • שיפוץ המקום – אם שכרתם מקום, תצטרכו גם לערוך שיפוץ על מנת להתאים אותו לצרכים שלכם. עלות השיפוץ תלויה בגודל המקום וברמת הגימור שתרצו. חשוב לקבל הצעות מחיר מקבלני שיפוץ בטרם אתם סוגרים את חוזה השכירות. עליכם להביא בחשבון שעלויות שיפוץ מתחילות בכמה אלפי שקלים ויכולות להגיע גם לעשרות ולמאות אלפי שקלים.
  • גיוס עובדים – העובדים הם דבר חשוב בכל עסק, אך כאשר מדובר על מכון כושר, צוות איכותי של מאמני כושר הוא אחד היתרונות התחרותיים של העסק. לכן, חשוב להעסיק עובדים איכותיים ובעלי תודעת שירות גבוהה. זכרו שיש צורך בצוות מדריכים מוסמכים לאימון בחדרי כושר. על פי החוק חייב להיות נוכח מדריך מוסמך בכל שעות הפעילות של המכון (למעט החרגות מסויימות. כמו כן יש צורך בפקידות, באדמיניסטרציה ובעובדי ניקיון.
  • שיווק – יש להשקיע בפרסום ובשיווק העסק בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאלי של האזור. חשוב להבליט את המקום על מנת שתושבי האזור יהיו מודעים לקיומו. כמו כן ניתן לבצע קמפיינים בעיתונות ובאמצעות האינטרנט, אך זכרו שבטווח הארוך תסייע לכם חוויה טובה של הלקוחות בשיווק אפקטיבי מפה לאוזן.

* יש לציין שכל השלבים הבסיסיים הללו יהיו מלווים בתכנית עסקית בראש והראשונה.

התכנית העסקית לא נכנסת למגירה. היא מונחת על שולחנכם ומשמשת לכם כספר הוראות לכל אורך תהליך ההקמה ואף היא תשמש אתכם כמסמך אופרטיבי שיכוון וידריך אתכם בתהליך צמיחתו של העסק.

המלצתנו החמה היא לעולם לא לחשוב שתוכנית עסקית מוצקה ומקצועית היא בזבוז כסף, אלא לגמרי ההפך – פעולה ללא תוכנית עסקית עשויה להיות בדיוק זה.

להרחבה בנוגע לתוכנית ואסטרטגיה עסקית ניתן להכנס למאמר שלנו המדבר על כך כאן – תוכנית עסקית להקמת חדר כושר.

אסטרטגיה ומחקר שוק

בשלבים הקודמים כלל לא דובר על מחקר שוק, אך מחקר שוק מעמיק הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר להצלחה ולרוב גם נכלל כחלק מהתוכנית העסקית.

מחקר שוק מקיץ יכול לספק לך מידע רב, כגון:

אחוזי נטישה מהעיר והמאיזור שבו ייעדתם לפתוח

גודל האוכלוסיה בעיר

מתחרים שלכם

קהל היעד

מרחקים למרכזי עיר, איזור מגורי, תעשיה וכו'

תוכנית מתאר עירונית

חתך גילאים

חניה באיזור

מצב סוציו-אקונומי

ועוד ועוד…

כלל הנתונים האלו חשובים מאוד לבניית תוכנית עסקית ואל לזלזל בהם, מכיוון שהינם מציגים תמונה רחבה על כלל האיזור והעיר בו תרצו להקים את חדר הכושר שלכם, ועסק כמו כל עסק נדרש במחקר שוק מקיף על מנת להצליח כבר בהתחלה וכמובן לאורך זמן.

רישיון עסק חדר כושר

עפ"י צו רישוי עסקים לשנת 2013, מכון כושר ששטחו גדול מ- 800 מ"ר טעון רישוי 7.5, למעט:

א. למכון כושר המוחזק ומופעל בידי אגודת ספורט, ארגון ספורט, התאחדות או איגוד, כהגדרתם בחוק הספורט, המשמש את ספורטאיהם בלבד.

ב. למכון כושר המוחזק ומופעל בידי מוסד חינוך לרבות מוסד להשכלה גבוהה, המשמש את התלמידים מן המניין הרשומים במוסד בלבד.

ג. למכון כושר המצוי במתחם בית משותף או במקום עבודה, שבו מספר העובדים בבניין או במתחם אינו עולה על 1,000, ובלבד שאינו פתוח לציבור הרחב ומשמש את דיירי הבית המשותף או עובדי המקום בלבד.

ד. למכון כושר בבית מלון המשמש את אורחי המלון בלבד.

במידה והינכם נדרשים ברישוי, אז תידרשו בהגשה של בקשה לרישיון עסק לרשות המקומית. להלן מספר דגשים שחשוב לקרוא ולתת עליהם את הדעת:

חלה החובה להגיש בקשה לרישיון עסק.

מומלץ ואף כדאי להיעזר באדריכל רישוי בליווי מלא.

יש לבדוק את הנכס מבחינת ייעוד (תב"ע) וחוק תכנון בנייה, וזאת על מנת להימנע מהליך בירוקרטי ארוך ומהוצאות שלא נכללו בתכנית העסקית, כגון הוצאת היתר, היטל השבחה ושימוש חורג.

חשוב לשכור עוד בשלב התוכניות יועץ בטיחות אשר ילווה אתכם בהליך הכבאות מול שירותי הכבאות, כולל נספח בטיחות, לרבות תכנון מערך ספרינקלרים.

נגישות – על פי חוק שוויון בין בעלי מוגבלויות, יש לבצע הנגשה לכל העסק על כל שירותיו.

אישורים לפתיחת חדר כושר

לא משנה אם מדובר על הקמת חדר כושר בעבודה או על  הקמת חדר כושר בבית מלון, יש להקים ולעצב את חדר הכושר על פי חוק מכוני הכושר התשנ"ד 1994. כך למשל, על פי החוק נדרשים למכון הכושר מספר תנאים שצריך לעמוד בהם. דוגמאות:

המרחקים בין המכשירים השונים.

ביטוח ללקוחות.

חובה על הצבת הוראות יצרן בעברית, אנגלית וערבית על כל מכשיר.

המכון יקבל לאימון כלקוח רק אדם אשר הצהיר על בריאותו בהתאם לתקנות נספח א' בתקנות מכוני כושר (רישוי ופיקוח) שפורסמו בתאריך 2015.11.4 בנוגע להצהרת בריאות ותעודה רפואית,

התשע"ו – 2015, כאשר תשובה חיובית על אחת מהשאלות בהצהרה מצריכה הצגת תעודה רפואית.

קטין המבקש להתאמן במכון הכושר ידאג לאישור חתום מטעם הוריו המאשרים את הפעילות (נספח ב').

על כן, חשוב לקרוא ולהבין את חוק מכוני הכושר ולפעול על פי הוראותיו.

הקמת חדר כושר – היתר זמני

חדרי כושר יכולים ליהנות מהיתר זמני המאפשר להם לפתוח את העסק תוך שהם שומרים על חוקי ותקנות הרישוי, אך במקביל לפתיחתו לנהל את תהליך הרישוי הקבוע לרישיון עסק לטווח ארוך. את ההיתר הזמני יש להנפיק מול הרשויות בתהליך נפרד מזה של הרישוי הקבוע וזאת על פי כל הדרישות האמורות בסעיפי ההיתר הזמני של הרשות עצמה.

במהלך תקופה זו תוכל להיערך ביקורת מטעם הרשות ולהוציא לפועל כל סנקציה שתראה לנכון כתגובה על אי שמירה על חוקי ותקנות הרישוי ולחוק מכוני הכושר.

כמה עולה לפתוח חדר כושר

עלות פתיחת חדר כושר משתנה בהתאם לכמה משתנים, כמו:

  • גודל חדר הכושר – גודל של 200 מ"ר או 500 מ"ר שונה לגמרי מ1,200 מ"ר וכן הלאה. ישנם חדרי כושר קטנים כמו חדר כושר בבניין מגורים ו\או חדר כושר בבית מלון ולעומתם יש חדרי כושר גדולים כמו חדר כושר במשרדים של תאגידי וחברות ענק וחדרי כושר של רשתות.
  • המתקנים וציוד הכושר שתאבזרו אותו – יכול לנוע בין 50,000 שקלים ועד 1,500,000 שקלים כתלות בגודל חדר הכושר וכמות מנויים צפויה. למשל, חדר כושר בעבודה יכול לדרוש ציוד יקר יותר, מאחר וכמות המתאמנים שיעברו בו צפויה להיות יחסית גבוהה.
  • עלויות השיפוץ – יכול לנוע בין 10,000 שקלים ועד 500,000 שקלים, ולפעמים אף יותר. עלויות שיפוץ יכולות להיות לעיתים קרובות ההוצאה הכי גבוהה בהקמה של חדר כושר. לדוגמא, הקמת חדר כושר במשרד תדרוש סביר להניח גם מיתוג ברמה גבוהה מאוד של החלל בהתאם למיתוג החברה \ הארגון, מה שמייקר את השיפוץ כולו.
  • עלויות ההשכרה או רכישת החלל ועוד – בדרך כלל נע בין 10,000 שקלים ועד 80,000 שקלים לחודש עבור השכרה.
  • רישיון עסק – יכול להגיע לכ-10,000 שקלים ולפעמים יותר.
  • ציוד ולוגיסטיקה – שירותי מנוף, הובלות, התקנות של כלל הציוד והאבזור במקום כולל הציוד אימון.
  • תוכניות אדריכליות/עיצוב פנים – תוכניות שיפוץ או עיצוב פנים יכול לנוע בדרך כלל בין 10,000 שקלים ואף עד 100,000 שקלים, ולעיתים – גם יותר.
  • לוגיסטיקה וציוד היקפי – הוצאות משרד, מוצרי חשמל, קבלה, שערים, לוקרים וכו' – יכול להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים (תלוי מה צריך ובאילו כמויות).
  • מצלמות ואזעקות – יכול להגיע לאלפי עד עשרות אלפי שקלים.

ועוד…

הוצאות קבועות ומשתנות בחדר כושר

להלן נמנה כמה מההוצאות המוכרות ביותר –

  • שירותי ניקיון עד כ-5,000 שקלים.
  • תוכנות המעקב ותוכנות שירות – יכול להגיע לכ – 2,000 שקלים.
  • עלות העובדים וכמותם, לדוגמא עלות מדריך כושר כ-8,000 שקלים.
  • שיווק – כתלות בהשקעה ראשונית, בשלב ראשוני התקציב יאלץ להיות גבוה יחסית.
  • הוצאות נוספות כגון אזעקות, מרכזיה, שרת, אתר, רואה חשבון, חשבונות בסיס, שכירות ועוד…

לכך כמובן יש להוסיף ביטוחי מבנה ותכולה, ביטוח צד ג'. ביטוח חבות מעבידים, ביטוח אחריות מקצועית למדריכים. למחירים יש להתייעץ עם חברת ביטוח או סוכן.

עיקר ההשקעה הכספית הראשונית הוא על שיפוץ המקום ורכישת הציוד. חשוב להשקיע בציוד חדש (יתרון בתפעול ובאחריות) אשר יהיה איכותי וגם עיצובי. זהו חלק מחוויית הלקוח.

שימו לב! על פי הערכות, עלות ההשקעה בציוד היא לאו דווקא הגבוהה ביותר.

ולזה מתווספת ההשקעה בשיפוץ המקום, בעיצובו ובהכנסת ריהוט הולם. בשלבים הראשונים תידרשו להשקעה גדולה בשיווק המקום. החדשות הטובות הן שלאחר תקופה שבה מכון הכושר צובר מוניטין, גיוס המנויים נעשה מפה לאוזן.

בישראל פועלים ספקים רבים לציוד למכוני כושר, אך לא כל הספקים מספקים ציוד ברמה מספיק גבוהה למכון כושר פרטי או מסחרי, לכן חשוב לבחור בחברה מוכרת ואמינה שתספק לכם את הציוד האיכותי ביותר.

פתיחת חדרי כושר – איירון פיטנס

אנו בחברת איירון פיטנס, מספקים ייעוץ, ליווי, תכנון והכוונה בכל שלבי התהליך של פתיחת מכוני כושר – כולל הדמיות, תכנון, דפוס, ייצור, נגרות, שירותי אדריכלות ועיצוב פנים ועוד שירותים רבים.

כמו כן, אצלנו תוכלו להנות ממגוון רחב של מתקני כושר איכותיים ומקצועיים ביותר, כמו כלובי משקולות וריגים, ציוד אימון, אריחי בלימה ומראות ומגוון מכשירי כושר שיהפכו את חדר הכושר שלכם למקצועי הרבה יותר. מוזמנים ליצור אתנו קשר:

בטלפון – 074-7779988

להקמת מתחם אימונים רב תכליתי
אין מוצרים בסל הקניות.
סגירת חלון
WhatsApp
היי, נשמח לסייע בכל שאלה, אנו זמינים בווטסאפ